Novinky

Reklamy, ktoré Vás nenechajú chladnými

17. október 2016 Novinky

O dôležitosti reklamy, ktorá bude kreatívna, pútavá a zároveň odlišná od konkurenčnej nemusíme zbytočne písať. Je to však často problém v praxi, ak sa firmy nechajú uniesť vidinou rýchleho či objemného predaja.

 

Tu sú príklady 7 neetických reklám, ktoré pohoreli u Arbitrážnej komisie Rady pre Reklamu:

1. Kofola

Kofola Extra bylinková – „keď ju miluješ, nie je čo riešiť“ – zobrazuje škandalózny vzťah profesorky so študentom.

 

2. Slovenská požičovňa

Slovenská požičovňa využila ľudí a v svojom reklamnom spote tvrdí, že „Koľko členov domácnosti máte, toľko splátok Vám vrátia“. To, že sa to týka max. 3 členov domácnosti, bolo doplnené menším písmom.

 

3. Radio Bonton

Komunikačná kampaň s cieľom umožniť poslucháčom rádia zúčastniť sa diskusie na webovej stránke posranejzivot.cz o svojich nepríjemnostiach v živote. Vulgarizmy, ktoré sa tu objavili, sa vyskytli na mieste, kde mohli negatívne pôsobiť na deti a mládež.

bonton

 

4. Davidoff Hot Water

Ako príklad časovo nevhodne umiestnenej reklamy uvádzame TV spot Davidoff Hot Water, ktorý bol vysielaný v čase, kedy aj maloletý divák mohol vidieť prílišnú sexualitu.

 

5. TV JOJ

Použitie výroku zabávača Jana Krausa pre televíziu JOJ mohlo negatívne ovplyvniť mladistvých v domnienke, že sex v mladom veku je prirodzená a normálna aktivita.

bilbordova-kampan-tv-joj-3 (1)

 

6. Hyza

Kupovať domáce kurča a dávať si pozor na „ftákoviny“ nabáda výrobca v kampani, v ktorej slová ako „ilegálni imigranti“ podnecujú politicko-spoločenský problém utečeneckej krízy. O udalosti spojenou s touto problematikou asi nie je potreba hovoriť…

 

7. Sapientia

Všeobecné normy mravnosti a slušnosti boli tento rok porušené v prípade billboardovej reklamy, kde žena vystupuje ako sexuálny objekt a najpodstatnejšia je veľkosť poprsia a výzor.

banner

 

Preto ak túžite po reklame, ktorá bude mať všetky etické zákonitosti, neváhajte a kontaktujte tím Preston Champagne

 

Zdroj: Archiv Rádia Bonton Imidžová kampaň, 2016. In: Masmedialne.info [online]. Marián Luha [cit. 2016-10-17]. Dostupné z: http://www.masmedialne.info/imidzova-kampan-tv-joj-blizka-a-slovenska/ Jancigovci, 2016. In: Jancigovci.com [online]. IVA [cit. 2016-10-17]. Dostupné z: http://www.jancigovci.com/category/feministicke/ Archív Arbitrážnej komisie RPR        



Späť na novinky


O autorovi

Róbert

Róbert "Saki"

..web dizajnér..


  • Reklamná agentúra Preston Champagne mi pomohla zrealizovať moje podnikateľské vízie a nápady, tak ako sa mi ani nesnívalo. Dokonale vystihli moju predstavu a pripravili mi skvelý štart do podnikania.
    Dianka Samolejová, CEO at Nueva Via Cakes,
  • Team prestonchampagne vyborne odhadli potreby firmy a nasli adekvatni reseni. To vse v opravdu velmi rychlem case. Nejvice si cenim flexibility a smyslu pro detail. Diky za skvelou praci.
    Jitka Frühaufová, CEO at Sleep4U,
  • Preston Champagne je tím šikovných, flexibilných a ústretových ľudí. Spoluprácu s nimi si veľmi pochvaľujeme a ceníme. Ich služby sú profesionálne a na vysokej úrovni. Sme radi, že sme si správne vybrali a veríme, že spoluprácu budeme naďalej prehlbovať.
    Pavol Michalina, CEO at Vianema,