Reklamy, ktoré Vás nenechajú chladnými
O dôležitosti reklamy, ktorá bude kreatívna, pútavá a zároveň odlišná od konkurenčnej nemusíme zbytočne písať. Je to však často problém v praxi, ak sa firmy nechajú uniesť vidinou rýchleho či objemného predaja.
Tu sú príklady 7 neetických reklám, ktoré pohoreli u Arbitrážnej komisie Rady pre Reklamu:
1. Kofola
Kofola Extra bylinková – „keď ju miluješ, nie je čo riešiť“ – zobrazuje škandalózny vzťah profesorky so študentom.
2. Slovenská požičovňa
Slovenská požičovňa využila ľudí a v svojom reklamnom spote tvrdí, že „Koľko členov domácnosti máte, toľko splátok Vám vrátia“. To, že sa to týka max. 3 členov domácnosti, bolo doplnené menším písmom.
3. Radio Bonton
Komunikačná kampaň s cieľom umožniť poslucháčom rádia zúčastniť sa diskusie na webovej stránke posranejzivot.cz o svojich nepríjemnostiach v živote. Vulgarizmy, ktoré sa tu objavili, sa vyskytli na mieste, kde mohli negatívne pôsobiť na deti a mládež.
4. Davidoff Hot Water
Ako príklad časovo nevhodne umiestnenej reklamy uvádzame TV spot Davidoff Hot Water, ktorý bol vysielaný v čase, kedy aj maloletý divák mohol vidieť prílišnú sexualitu.
5. TV JOJ
Použitie výroku zabávača Jana Krausa pre televíziu JOJ mohlo negatívne ovplyvniť mladistvých v domnienke, že sex v mladom veku je prirodzená a normálna aktivita.
6. Hyza
Kupovať domáce kurča a dávať si pozor na „ftákoviny“ nabáda výrobca v kampani, v ktorej slová ako „ilegálni imigranti“ podnecujú politicko-spoločenský problém utečeneckej krízy. O udalosti spojenou s touto problematikou asi nie je potreba hovoriť…
7. Sapientia
Všeobecné normy mravnosti a slušnosti boli tento rok porušené v prípade billboardovej reklamy, kde žena vystupuje ako sexuálny objekt a najpodstatnejšia je veľkosť poprsia a výzor.
Preto ak túžite po reklame, ktorá bude mať všetky etické zákonitosti, neváhajte a kontaktujte tím Preston Champagne!
Zdroj: Archiv Rádia Bonton Imidžová kampaň, 2016. In: Masmedialne.info [online]. Marián Luha [cit. 2016-10-17]. Dostupné z: http://www.masmedialne.info/imidzova-kampan-tv-joj-blizka-a-slovenska/ Jancigovci, 2016. In: Jancigovci.com [online]. IVA [cit. 2016-10-17]. Dostupné z: http://www.jancigovci.com/category/feministicke/ Archív Arbitrážnej komisie RPR