Novinky

DTP pre klientov?

30. jún 2015 DTP

Ak ste manažérom marketingového oddelenia, alebo ste podnikateľom, ktorý sa stará o všetky stránky Vášho biznisu určite zbystrite.

V nasledujúcom článku sa dozviete čo znamená pojem DTP, zadefinujeme si čo musí obsahovať každý jeden dokument, ktorý má ísť do tlače. Dôvod prečo Vám danú problematiku chceme priblížiť je, aby ste efektívne využívali Váš čas, nestrácali cennú pozitívnu náladu pri operatívnych krokoch a napokon aj to najdôležitejšie, posúvali nové skúsenosti Vaším kolegom a zamestnancom.

“DTP označuje celý proces spracovania grafického návrhu na počítači až po export súborov pre digitálnu, offsetovú, alebo hárkovú tlač.”

Základom je rozlišovať podklady pre hárkovú tlač (vizitky, letáky, brožúry..) a veľkoformátovú tlač (plagáty, reklamné bannery, roll-upy, billboardy..). V dvoch krátkych bodoch si vysvetlíme základné princípy, ktoré musí obsahovať každá oblasť.

 

Hárková tlač musí obsahovať nasledujúce kroky:

  • 5mm spádavku (spadavka je presah dokumentu určeného pre tlač)
  • Farby definovať vo farebnom režime CMYK
  • Skontrolovať rozmer a DPI dokumentu (obvykle 150-300 DPI)
  • Každý samostatný výstupný súbor musí byť na svojom DPF súbore

 

Veľkoformátová tlač musí obsahovať nasledujúce kroky:

  • Grafika Vždy pripravená napresno (bez spadaviek, okrajov a orezovch značiek)
  • Farby definované vo farebnom režime CMYK
  • Skontrolovať rozmer a DPI dokumentu (obvykle 75-150 DPI)
  • Každý samostatný výstupný súbor musí byť na svojom PDF súbore
  • Poprípade orezovú líniu ak je potrebný

 

Nakoľko drvivá väčšina týchto dokumentov by mala byť uzavretá aby sme zaistili čo najväčšiu pravdepodobnosť, že súbor sa nezmení, ukladáme výhradne súbor s príponou .pdf.



Späť na novinky


O autorovi

Róbert

Róbert "Saki"

..web dizajnér..


  • Reklamná agentúra Preston Champagne mi pomohla zrealizovať moje podnikateľské vízie a nápady, tak ako sa mi ani nesnívalo. Dokonale vystihli moju predstavu a pripravili mi skvelý štart do podnikania.
    Dianka Samolejová, CEO at Nueva Via Cakes,
  • Team prestonchampagne vyborne odhadli potreby firmy a nasli adekvatni reseni. To vse v opravdu velmi rychlem case. Nejvice si cenim flexibility a smyslu pro detail. Diky za skvelou praci.
    Jitka Frühaufová, CEO at Sleep4U,
  • Preston Champagne je tím šikovných, flexibilných a ústretových ľudí. Spoluprácu s nimi si veľmi pochvaľujeme a ceníme. Ich služby sú profesionálne a na vysokej úrovni. Sme radi, že sme si správne vybrali a veríme, že spoluprácu budeme naďalej prehlbovať.
    Pavol Michalina, CEO at Vianema,